مجله موسیقی پرشیا

صفحه اول ایرانی نقد و بررسی حاضر نيستم من ساز بزنم و چاووشی بخواند
+ 0
+ 0

حاضر نيستم من ساز بزنم و چاووشی بخواند

پست الکترونیکی چاپ PDF

پرشیامگ - اردوان کامکار که کار اجرای موسیقی ساز سنتور فیلم سینمایی «سنتوری» را بر عهده داشته است، بیان کرد: پخش بدون مجوز موسیقی فیلم «سنتوری» ضربه‌ی بزرگی به من زد و قصد دارم که به زودی آلبوم موسیقی این فیلم را منتشر کنم. عضو گروه موسیقی «کامکارها» در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) همزمان با انتشار نسخه‌ی مجوزدار فیلم «سنتوری»، یادآور شد: من تحت هیچ شرایطی قبول نمی‌کردم موسیقی این فیلم را بنویسم و شاید آقای داریوش مهرجویی یک سال در این باره با من صحبت می‌کرد و من تمایلی نداشتم. در این میان، تعدادی از شاگردان خودم را به او معرفی کردم و حتی از اساتید آن زمان «پرویز مشکاتیان» را برای اجرای سنتور این فیلم پیشنهاد کردم؛ اما باز که او برای تحقیق رفت، به نتیجه نرسید و تمایل داشت که من موسیقی فیلم را بنویسم و من هم چون سال‌ها با او دوست بودم، قبول کردم که این کار را انجام بدهم.

کامکار توضیح داد: اجرای موسیقی فیلم « سنتوری» کار بسیار غیرعادی در موسیقی فیلم به شمارمی‌رود، چون من باید در تمام صحنه‌ها حضور داشتم و این کار بسیار وقت می‌گرفت و مشکلات بسیاری را به همراه داشت. البته در برخی از صحنه‌ها من فقط نظارت داشتم، ولی با این وجود این کار هم، زمان‌بر بود.

این نوازنده‌ی سنتور درباره‌ی روند کار در اجرای موسیقی فیلم «سنتوری» بیان کرد: در ابتدای تصویربرداری قرار بود که من فقط به هنرپیشه (بهران رادان) یاد بدهم که چگونه این قطعات را بنوازد که اصلا امکان‌پذیر نبود و بعد تصمیم گرفتیم که فقط فیگورهای نوازندگی را به او بیاموزم که این هم کاری سخت و زمان‌بر بود. بنابراین قرار شد که نماهای نزدیک را خود بنوازم و باز مجبور شدم که وقت بیشتری را بر روی تصویربرداری این فیلم بگذارم.

عضو گروه موسیقی «کامکارها» درباره آواز «محسن چاووشی» به عنوان خواننده قطعات فیلم «سنتوری» گفت: من در انتخاب خواننده نقشی نداشتم و این انتخاب خودشان بود. البته محسن چاووشی خواننده نازنینی است ولی من تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم که روزی من ساز بزنم و او بخواند. جزء محالات است. من فقط به خاطر شخص داریوش مهرجویی این کار را انجام دادم چون اساسا سبک کار ما دو نفر با یکدیگر متفاوت است.

اردوان کامکار درباره آهنگسازی برای این فیلم تصریح کرد:من باید رابطه‌ای بین موسیقی پیشرفته سنتی ایران و موسیقی درجه سه پاپ پیدا می‌کردم. به عبارتی باید این فیلم موسیقی عامه‌پسندی داشت ولی در عین حال کاری خارق العاده بود. وی ادامه داد: این نوع آهنگسازی را سناریوی فیلم «سنتوری» نیاز داشت. به عبارتی هنرپیشه‌ی نقش اول این فیلم، به خاطر نوازندگی فوق‌العاده‌اش در سنتور معروف بود و او اصلا خواننده نبود. بلکه برای پول درآوردن در هنگام نوازندگی سنتور، آواز می‌خواند.

این هنرمند تصریح کرد:من می‌خواستم این کار به نحو احسن انجام شود و بنابراین به مهرجویی فرصت دادم که در این‌باره تحقیق کند. چون نخواستم حق نوازنده سنتور دیگری را ضایع کنم و سبک کار من هم به گونه‌ای نیست که بخواهم موسیقی پاپ درجه سه یا چهار کار کنم.

این نوازنده سنتور با اشاره به اینکه موسیقی فیلم «سنتوری» به صورت غیرمجاز در بازار پخش شد به ایسنا گفت: این کار ضربه بزرگی به حق و حقوق من زد. در حالی که هرگز چنین ضربه‌ای به حق و حقوق کارگردان و یا تهیه‌کننده این فیلم وارد نشد و من هنوز نمی‌دانم که چه کسی این آلبوم را وارد بازار کرد. چون مستر این موسیقی فقط پیش من و تهیه‌کننده‌ی فیلم (زنده یاد فرازمند) بود و هیچ کس دیگری مستر این موسیقی را نداشت و مطمئنا من که کار خودم را خراب نمی‌کنم و زحمتم را به باد بدهم. نمی‌دانم چگونه این موسیقی وارد بازار شد و نمی‌خواهم هم به دنبال مقصر بگردم.

عضو گروه موسیقی کامکارها ادامه داد: به هر حال، این کار ضربه بزرگی به من زد. چون من در فیلم «سنتوری» دستمزد درخور شخصیتم نگرفتم و صاحب امتیاز اثر نیز خودم هستم و قصد داشتم که بعد از اخذ مجوز فیلم، آن را به صورت آلبوم منتشر کنم.

اردوان کامکار ادامه داد: البته مجوز انتشار این آلبوم را دریافت کردم و تا 10 روز دیگر موسیقی این فیلم وارد بازار موسیقی می‌شود اما به اعتقاد من تا حدودی جذابیت اولیه‌اش را از دست داده است، چون کار لو رفته و فقط قاچاقچی از این کار سود برد و اتفاق مخوفی بود.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره‌ی مدت زمان فیلمبرداری فیلم «سنتوری» یادآور شد: کار از اول زمستان شروع شد و اول بهار نیز به پایان رسید و من هم به غیر از برخی صحنه‌های کوچک، برای فیلمبرداری تمام صحنه‌ها می‌رفتم. البته وقتی مخاطب، فیلم را نگاه می‌کند به ریزه‌کاری‌هایش توجه نمی‌کند ولی واقعیت اینگونه بود که هیچ یک از بازیگران این فیلم که موسیقی می‌نواختند، با این کار آشنا نبودند و موسیقی کار باید به دو صورت زنده و ضبط شده در صحنه اجرا می‌شد. کامکار درباره نوازندگی بهرام رادان در فیلم «سنتوری» نیز گفت: رادان نوازندگی سنتور را بلد نبود، ولی بازیگر بااستعدادی بود و توانست فیگورها را یاد بگیرد، البته آن هم صد در صد نشد و در برخی از صحنه‌ها معلوم است. این هنرمند درباره وضعیت موسیقی فیلم در ایران گفت: موسیقی فیلم در ایران درسطح فاجعه است؛ البته شاید شرایط این شکل را حاکم کرده است. گاه بر حسب نیاز و جبر زمانی، کم و کاست‌هایی در موسیقی فیلم دیده می‌شود برای مثال در هنگام ساخت موسیقی فیلم، گاه مجبور می‌شویم که از نرم‌افزارهای کامپیوتری استفاده کنیم، اما اینکه به یک موسیقی نازل، آسمانی بگوییم فاجعه است.

او افزود: دلیل اینکه کمپانی‌های سینمایی بزرگ و هالیوود در کارشان موفق هستند، این است که به کارهای موسیقی فیلم بسیار اهمیت می‌دهند. من چندی پیش برای یک فیلم در کشور ترکیه یک موسیقی پنج دقیقه‌ای ساختم که به اندازه کل بودجه فیلم «سنتوری»، دستمزد گرفتم و تمام تلاشم را کردم که بهترین کارم را ارائه دهم.

اردوان کامکار درباره اینکه آیا حاضر است یکبار دیگر برای فیلم‌هایی موسیقی بسازد و در سینمای ایران فعالیت کند، گفت: اگر فیلمی به لحاظ هنری برای من نکته‌ی مثبتی داشته باشد و یا برای من پول و معروفیت بیاورد، قبول می‌کنم وگرنه هرگز حاضر نیستم که به سینما بروم.



 

نظرات 

 
0 #26 علی 1390-05-15 20:06
عاشقان سلطان بی رقیب صدا
این اقا اصلا در سطحی نیست که بخواد در مورد چاووشی نظر بده
پس سخنان نامربوط و سطح پایین :-x این اقا احتیاجی به پاسخ نداره
شکی در بی نظیر بودن چاووشی وجود تداره 8)
 
 
0 #25 ا 1390-04-29 22:47
قیاس انواع مختلف موسیقی احمقانه ترین کاره!!مثل این میمونه که من چون کارل اورف و جان اشتراس گوش میدم بگم اردوان پشه است!!نه عزیز که فکر میکنی اردوان خوبه...آره خوبه ولی قطعا چاوشی هم نشوم داده تو کار پاپ و حتی راک و تلفیق و اونم تو ایران بهترین هستش.
پس اصولا مقایسه اشتباه!مثل اینه که استاد علیزاده رو با گیلمور و د دورز(راک)یا مثلا دی برگ(پاپ)مقایسه کنید!
 
 
+1 #24 ارمان 1390-02-31 06:58
......................... چقدر خندیدم برم این جوک رو به دوستام هم بگم .......... ای بخندیم
 
 
+2 #23 007 1390-02-30 14:21
you 8)
 
 
+3 #22 مهرداد 1389-07-06 13:23
اردوان جان ! نون بازوانت را بخور ...

حتما بخونید :

mchavoshifans.com/.../...
 
 
-5 #21 دانيلا 1389-07-05 14:56
طرفداراي چاوشي شما همون برين اهنگاي در حد چاوشي گوش بدين كه تو 2 البوم اخرشم بد خراب كرد راجع به كسي حرف نزنين كه چندتا ساز حرفهاي مي زنه و تو گروهي هستش كه در سطح جهان معروفه نه مثل چاوشي كه فقط بين چند نفر طرفدارا ي تعصبيش ازش دفاع مي كنن
سواد موسيقي شما همون چاوشي
 
 
-4 #20 نسرین 1389-07-03 13:52
اول اینکه هر کسی حتی یکبار تکنوازی آقای کامکار رو شنیده باشه می تونه راحت درک کنه که اردوان کامکار نابغه نوازندگی سنتوره و نیازی به توضیح و ادعا و حامی نداره .
و گروه کامکارها هم گروهی نیست که چهار تا جوون بخوان در موردش نظر بدن ، چون برای تمام جهان شناخته شدست و تو رده اوله و کسانی که بدون آگاهی نظر میدن تقصیری ندارن چون بعلت زیاد شدن موسیقی های جدید سبک ، از موسیقی اصیل دور افتادن .
خوانندگی آقای چاوشی خوبه و زحمت کشیده ولی تو سطح آقای کامکار نبود که با نوازندگی ایشون تلفیق بشه و شانس آقای چاوشی این بوده که در موزیک فیلم سنتوری به آهنگسازی و نوازندگی آقای کامکار شرکت داشته اند که این شانس هرگز نصیب خواننده ای در این رده نخواهد شد.

آقای کامکار حرف دل بسیاری را زدند.
 
 
+4 #19 سعید 1389-07-01 17:37
بیانیه سایت رسمی هوادارن چاوشی در جواب جناب کامکار

لطفا در سایت قرار بدید .

غرور، انسان را در انبوهی از خیالات گرفتار می سازد و اسباب نجات را از او قطع می کند

حضرت علی(ع)

به نام او که تواناترین است.

در طی چند روز اخیر بار دیگر شاهد صحبت های اسفناک شخصی که اتفاقا عضو گروه
صاحب قدمتی هم هست به خواننده ی محبوبمان بودیم. تراژدی استفاده از نام محسن چاوشی
برای درصدراخبار قرار گرفتن مدتهاست باب شده و گویا تمامی ندارد.

همه می دانیم که بیش از 40 سال از قدمت گروه کامکار ها می گذرد،چگونه این
شخص به خودش اجازه می دهد اعتبار این گروه را با حرفهای نسنجیده اش زیر سوال ببرد؟

اگر ایشان به هدف خود از هنر که همان طور که در مصاحبه اشاره شد، مادیات
است، نرسیده اند نباید در جای دیگری دنبال مقصر باشند و روی دیوار کوتاه تر خراب شوند
چرا که این دیوار شاید خودش همیشه در مقابل این صحبتها سکوت اختیار کند اما
حامیانی دارد که ساکت نخواهند نشست،همواره از او حمايت
مي كنند چون هنوز هم رفيق روزهاي خوب و رفيق خوب روزهاست.

در شرایطی که این شخص با محسن چاوشی هیچ برخورد حضوری یا غیر حضوری
نداشته، طوری صحبت می کند که انگار سود مالی ایشان(!)درپروژه
سنتوری را محسن چاوشی، یکی ازمحبوب ترین
خواننده های حال حاضر ایران بر باد داده است!

پس جای این صحبت ها و اظهارنظر در مورد هنر خوانندگی، وقتی که تخصصش
را ندارید،بهتر است به فکر پیشرفت درکارهای خود باشید تا شاید این گونه
مورد توجه قراربگیرید،با این صحبتها فقط خودتان را زیر سوال بردید.

در پایان توجه شما را به صحبت های داریوش مهرجویی کارگردان بزرگ سینما درباره علت انتخاب
محسن چاوشی برای فیلم سنتوری جلب می کنیم.


ایشان در مورد انتخاب محسن چاوشی گفته اند:

خیلی از خانوداه های ایرانی برای تامین ملزومات زندگی شان با مشکل مواجه اند، ولی لااقل یک سی دی چاوشی درخانه دارند!

جامعه هواداران محسن چاوشی

پنجشنبه 01/07/1389
 
 
+4 #18 sam 1389-07-01 15:55
بالاخره باید یه جوری معروف میشدی دیگه
الان بهترین و سریع ترین راه برای معروف شدن همین کاریه که تو جناب کامکار ، انجام دادی
یعنی استفاده از اسم بزرگ سلطان موسیقی ایران محسن چاوشی
 
 
+5 #17 منیره 1389-07-01 15:52
غرور، انسان را در انبوهی از خیالات گرفتار می سازد و اسباب نجات را از او قطع می کند

حضرت علی(ع)


به نام او که تواناترین است.

در طی چند روز اخیر بار دیگر شاهد صحبت های اسفناک شخصی که اتفاقا عضو گروه
صاحب قدمتی هم هست به خواننده ی محبوبمان بودیم. تراژدی استفاده از نام محسن چاوشی
برای درصدراخبار قرار گرفتن مدتهاست باب شده و گویا تمامی ندارد.

همه می دانیم که بیش از 40 سال از قدمت گروه کامکار ها می گذرد،چگونه این
شخص به خودش اجازه می دهد اعتبار این گروه را با حرفهای نسنجیده اش زیر سوال ببرد؟

اگر ایشان به هدف خود از هنر که همان طور که در مصاحبه اشاره شد، مادیات
است، نرسیده اند نباید در جای دیگری دنبال مقصر باشند و روی دیوار کوتاه تر خراب شوند
چرا که این دیوار شاید خودش همیشه در مقابل این صحبتها سکوت اختیار کند اما
حامیانی دارد که ساکت نخواهند نشست،همواره از او حمايت
مي كنند چون هنوز هم رفيق روزهاي خوب و رفيق خوب روزهاست.

در شرایطی که این شخص با محسن چاوشی هیچ برخورد حضوری یا غیر حضوری
نداشته، طوری صحبت می کند که انگار سود مالی ایشان(!)درپروژه
سنتوری را محسن چاوشی، یکی ازمحبوب ترین
خواننده های حال حاضر ایران بر باد داده است!

پس جای این صحبت ها و اظهارنظر در مورد هنر خوانندگی، وقتی که تخصصش
را ندارید،بهتر است به فکر پیشرفت درکارهای خود باشید تا شاید این گونه
مورد توجه قراربگیرید،با این صحبتها فقط خودتان را زیر سوال بردید.

در پایان توجه شما را به صحبت های داریوش مهرجویی کارگردان بزرگ سینما درباره علت انتخاب
محسن چاوشی برای فیلم سنتوری جلب می کنیم.


ایشان در مورد انتخاب محسن چاوشی گفته اند:

خیلی از خانوداه های ایرانی برای تامین ملزومات زندگی شان با مشکل مواجه اند، ولی لااقل یک سی دی چاوشی درخانه دارند!

جامعه هواداران محسن چاوشی

پنجشنبه 01/07/1389
 
 
+4 #16 علی 1389-07-01 14:22
اگه محسن خواننده ی نازنینی هست پس لطفا راجب یک خواننده ی نازنین اینطوری صحبت نکن و سرت به کار خودت باشه کوچکترین عضو کامکارها!
 
 
+4 #15 مهدی 1389-06-29 12:02
ایشون خودشون گفتن که آلبوم جدیدشون داره میاد.
فک کنم چسبیدن به یه آدم معروف و محبوب.
مد شده متاسفانه
 
 
+4 #14 milad 1389-06-29 09:13
اتفاقا باید افتخار کنی اقای کامکار که خواننده ای چون چاووشی اهنگ شما رو اجرا کرده
اصلا این اردوان کی هست ؟ من فقط تو پشت صحنه سنتوری یه چند صحنه دیدمش فهمیدم این سنتور میزنه تو فیلم تا قبل قیافشم ندیده بودم
فقط با خوندن این یه جمله میتونید پی ببرید چه شخصیتی داره :
اردوان كامكار :اگر فيلمي براي من پول و معروفيت بياورد، قبول مي‌كنم
پول و معروفیت ؟! عشق معروف شدنه برای همین هم اومده درباره سلطان موزیک ایران اظهار نظر کرده که خوب درسته این یکی دو روز بدجور معروف شد ولی از اونور هم بدجور مورد لطف ! قرار گرفت
این فرد یه سنتور زن پیش پا افتاده ای بیش نیست که امثالش زیادن ولی محسن چاوشی چی خواننده ای که این همه طرفدار داره و همیشه تو نظرسنجی ها اوله و البوماشم هم پرفروش ترین الیوم ساله همیشه
به تو این چند روز هم با این مصاحبش به اندازه کافی اسمش برده شد
 
 
+4 #13 بهادر شمس 1389-06-29 09:05
متاسفم...دير ترها روي كامكار ها حسابي ديگر باز مي كردم..هر چند سخنان يك عضو ناشي را نبايد به نام گروه تمام كرد.
 
 
-4 #12 ارسلان 1389-06-29 07:49
پیشنهاد می کنم تو اینترنت یکی از آثار اردوان کامکار رو دانلود کنید اگر کمی فقط کمی از موسیقی سر در بیارید سرتون به سقف می چسبه .
من هم قبول دارم حق اردوان دراین کار پامال شده:)
 
 
-4 #11 مصطفی م 1389-06-29 07:36
اولین بار توی ماشین مسافرکش صدای مهیبی رو شنیدم که هی می گفت الهی خراب بشه روی سرت /الهی بمیری و هزار نفرین و ناله دیگه داشت حالم بهم می خورد صداش بوی گند سیگار و خماری و... می داد بعدم که صدای سنتور استاد بزرگ و نوازنده چیره دست اردوان کامکار رو در کنار اون صدای پر از اشتباه شنیدم حالم بد تر از بد شد.
دوستان ازدوان کامکار رو تمام دنیا می شناسن منتها شماها چیزی از موسیقی جدی و کلاسیک نمی دونید همون بهتر این صداهای خط خطی ناهنجار رو گوش کنید
 
 
+4 #10 رضا 1389-06-29 04:57
ساسان تو یکی چی میگی این وسط میسوزی از حسادت ؟
عشق است سلطان چاوشی وطرفدارای بی شمارش
 
 
-2 #9 ساسان 1389-06-28 09:42
به این آقا که بهش میگین سلطان؟
استاد فرهاد این روزای موسیقی ما رو پیش بینی میکرد که از بس صدای بد تو گوش مردم رفته , به یه همچین اشتباهی بگن سلطان!!!!!!!
البته آقای کامکار ,حتما از لحاظ علمی بسیار بالاتر از اون آقا هستند ولی با شیوه ی بیان ایشون هم موافق نیستم. بهتره یکم صبور باشند.
 
 
+4 #8 fans 1389-06-28 09:26
zekii,bande khoda esmesham ke roo cover nazadan hala dare talafi mikone dige,akhlaghe dige,tabiiee!!
 
 
+4 #7 سعید 1389-06-28 08:26
واقعا متاسفم برای ایشون فکر کرده کی هست
شما یه سنتور زن ساده بیشتر نیستید ولی محسن چاوشی محبوب ترین و پرطرفدارترین خواننده ایرانه
البته خوب شما هم مثه خیلی ها دیگه تشنه شهرتید و میخواید از این راه شهرت به دست بیارید
 
 
+4 #6 sefid 1389-06-27 14:56
چاوووووشی دوست داریم
 
 
+3 #5 سجاد 1389-06-27 14:49
جک امسال هم شنیدیم
دیگه هر ننه قمری به خودش اجازه میده در باره ی سلطان اظهار نظر کنه
باید یکی بیاد با ماشین جوجه کشی این جوجه ها رو که دور و ور سلطان ریختن جمع کنه
 
 
+5 #4 مهرداد 1389-06-27 14:32
سلام
این احتمالا موقع زدن این حرفا تو حالت طبیعی نبوده
واالله تا قبل سنتوری یه نفرم نمیشناختش بعد پخش شدن اهنگای سنتوری با صدای KING چاوشی اینم یه کم معروف شد حالا هم جو برش داشته ولی خوب بد ضایع شد
اسمش رو کاور سنتوری نذاشتن اخی نازی حالا اینطوری میخواد تلافی کنه اسم در کنه
 
 
+6 #3 Mohammad 1389-06-27 14:16
به هرحال اسم شما روی کاور فیلم نیست و این واسه شما با این همه ادعا خیلی زور داره.
حالا اشکال نداره یک صحبتی بکن بگو عکس رادانو حذف کنن همین عکس خوشگلتو بزنن رو کاور. جون خودم خیلی با حال میشه. من حاضرم یکی دیگه ش رو بگیرم بخندم!
شما که به قول خودت این همه کار کردی،تو خلوت خودت بشین دو دوتا چار تا کن ببین کدوم کارت به اندازه این 4 تای سنتوری گرفته. وقتی به این نتیجه رسیدی که هیچ کدوم بعد بشین فکر کن ببین علتش چی بوده!!!
هی روزگار! یادش بخیر توی جشنواره محسن مارو دعوت نکردن بیاد، سلطانو مجبور کردن بره بلیت از دوستش بگیره و به صورت ناشناس بره فیلمو ببینه. محسن مظلومانه صداشم در نیومد. حتی توی تیتراژ توی جشنواره اسم محسن رو نیاوردند. حتی قرار بود رادانو بزاران از نو بخونه. بازم محسن واسه نظر مهرجویی احترام قائل بود. حالا چون اسم ایشون روی کاور نبوده، ایشون زیمن و زمان روبه هم دوخته و توی حالت خاصی که داشته احیانا!دیواری کوتاه تر از محسن هم پیدا نکرده. اما خب به هرحال هستند هواداراش.
 
 
+7 #2 سلطان موزیک : چاوشی 1389-06-27 12:35
برو بچه جون زوده برات بخوای درباره سلطان موزیک ایران محسن چاوشی صحبت کنی بد گریتو در اوردن طرفدارای سلطان
 
 
+5 #1 رضا 1389-06-27 11:58
هههههههههه
بذار اول بهت پیشنهاد بدن بعد جوگیر شو
باید بری سلطان چاووشی رو شکر کنی که باعث شد اسمت معروف شه
اسم سلطان بود که اسم تو معروف شد
بعدشم من هنوزم برام سواله که کی به ایشون پیشنهاد داده که میگن قبول نمیکنم
عین این میمونه که مثلا علی علیزاده بگه مورینو مربی خوبیه ولی من حاضر نیستم پیشنهادشو قبول کنم و تو تیمش بازی کنم جوکی بود برای خودش این حرفاش
 

اضافه کردن نظر

آخرین اخبار

نویسنده :admin
نوشته شده در 11 ارديبهشت 1391
در آستانهٔ‌ برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی کنسروتوار تهران برگزار می‌کند: گفتگوی هنرمندان با مهندس محمدرضا باهنر موضوع: هنر و راهبرد...
نویسنده :admin
نوشته شده در 24 فروردين 1391
فریدون پوررضا، خواننده و موسیقیدان گیلکی و صاحب نظر در زمینه موسیقی فولکلوریک استان گیلان، روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه درگذشت. آقای پوررضا که حدود یک...
نویسنده :شقایق الله وردی
نوشته شده در 07 فروردين 1391
آلبوم موسیقی «بیست شهریور» با صدای علی شوکت منتشر و راهی بازار موسیقی شد.لازم به ذکر است سبک این آلبوم لاو-راک است. «من و تو»، «اولین نگاه»، «خورشید و...
نویسنده :شقایق الله وردی
نوشته شده در 24 اسفند 1390
البوم "این روزها" با صدای "فراز جدید" و موسیقی نیکان منتشر شد. این آلبوم شامل 9 ترک است به نام های 1- اشتباه از من بود ترانه ی بابک صحرایی ، 2- خاکستر...

اخبار موسیقی اصیل ایرانی

فریدون پوررضا درگذشت
Administrator - پنجشنبه, 24 فروردين 1391

فریدون پوررضا، خواننده و موسیقیدان گیلکی و صاحب نظر در زمینه موسیقی فولکلوریک استان گیلان، روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه درگذشت. آقای...

روش ارشاد در گزینش هنرمندان را نمی‌پسندم
ایلنا - سه شنبه, 11 بهمن 1390

گزینش‌هایی که از هنرمندان می‌شود بهتر است بیشتر از هر چیز دیگری به مسائل هنری و تخصصی اختصاص داشته باشد. ارسلان کامکار، آهنگساز و م...

لندن و بلژيك ميزبان سالار عقيلی
ایلنا - چهارشنبه, 30 آذر 1390

سالار عقيلي كه به تازگي با اركستر ملي مهرنوازان به صحنه رفته است، خود را آماده مي‌كند تا در لندن و بلژيك براي اجراي اركستري متشكل ا...

گفتگو

دیگر رسانه ها